[Monetdb-developers] [Monetdb-pf-checkins] pathfinder/runtime pathfinder.mx,

p.a.boncz at chello.nl p.a.boncz at chello.nl
Tue Dec 12 17:24:40 CET 2006

Hoi Sjoerd,

In de log message ben ik denk ik vergeten om op te schrijven dat ik consecutive text node coalescing uit had gezegd; daarentegen heb ik je een uitgebreide email geschreven waarin ik dit verteld heb dat en waarom ik dat gedaan heb.

De fix_consecutive_text code heeft een groot performance probleem. Het maakt in feite deletes onbruikbaar. Op de 1GB document test heb ik hem na enige minuten afgebroken. Omdat ik niet wist hoe die code sneller gemaakt kan worden heb ik het uitgezet. Hoewel technisch niet correct, is het voor weinig applicaties een ramp als er twee text nodes na elkaar komen. De pathfinder gegenereerde code breekt daar niet van, voor zover ik weet.

Maar ik begrijp dat jij het hier niet mee eens bent.. Het beste zou zijn om fix-consecutive text te beperken tot de range van nodes direct om het delete punt heen. Dan zou performance geen probleem hoeven te zijn. Wat ik zag was dat er een CTrefine over het hele document heen ging.

Peter