[Monetdb-developers] php

Arjen P. de Vries Arjen.de.Vries at cwi.nl
Wed Sep 8 12:02:58 CEST 2004

Yep, Niels en ik concluderen dat het een ontwerpfout is in de nieuwe PHP.

Je moet voor jouw setup de php library van monet copieren in een directory met
alle andere php extensie modules.

Je kunt wel je eigen webserver lokaal configureren en dan php naar een lokale
php.ini wijzen, dus wellicht voldoende om te documenteren dat je:

alle extensies uit
  PHP_EXTENSION_DIR
moet symlinken naar
  MONETDB_PREFIX/share/MonetDB/php
en dan een lokale .ini maken met deze dir als extension_dir.

Groetjes,

Arjen

| De extension_dir .ini variabele kan maar 1 pad bevatten, helaas niet
| meerdere paden gescheiden door ':'s :(... En de waarde van extension_dir
| alleen op MONETDB_PREFIX/share/MonetDB/php zetten lijkt me ook geen
| optie omdat dan andere PHP applicaties gaan breken...

| > |
| > |
| > |